Co u
wybITnych?

Jedną z inicjatyw, którą wspiera GSK IT jest pomoc w powrocie na rynek pracy kobietom m.in. po urlopie macierzyńskim. W tym celu w kwietniu i w maju zorganizowaliśmy kilka spotkań wraz z Fundacją Mamo, pracuj jeśli chcesz w IT. Powrót na rynek pracy wcale nie musi być trudny. Co więcej, może to być świetna okazja do zmiany branży na obszar IT, nawet jeśli nasze wykształcenie i doświadczenia nie są bezpośrednio związane z informatyką czy programowaniem.

W ramach współpracy odbyły się również trzy warsztaty przybliżające prace naszych działów.

Warsztatem otwierającym był “Digital solutions” prowadzony był przez Martę Mazurek - Service Manager, Authoring i jej zespół. Uczestniczki warsztatów mogły dowiedzieć się m.in. jak pracują osoby zarządzające treścią podczas budowy portalu oraz jak wygląda praca w zespole i czym różni się ona od pracy z klientem. Jednym z większych wyzwań, przed którym stoją członkowie zespołu Authoring jest stworzenie jednolitych stron internetowych dla globalnej marki, jaką jest GSK. W tym celu koniecznie jest korzystanie z technologii wspomagających efektywne przekazywanie informacji. Wiele z aspektów pracy w zespole Authoring przybliżono podczas praktycznych ćwiczeń w grupach.

Kolejny warsztat, czyli „Jak usprawniać usługi, aby korzystanie z nich było dziecinne łatwe?” prowadziła Agnieszka Kania, Service Desk Manager wraz z Help Desk Teamem. Podczas spotkania poruszono różne sposoby na usprawnienie działania usług. Praktyczne zajęcia pozwoliły pracować uczestniczkom warsztatów na realnych przykładach z GSK, dzięki czemu mogły poznać techniki, które wykorzystujemy do rozwiązywania problemów. Ćwiczenia miały na celu pokazać też czym różni się działalność Service Desk od znanej infolinii.

Ostatni, trzeci warsztat nosił tytuł “IT or not IT” i był prowadzony przez Aleksandrę Żygo, Service Manager of Quality Assurance oraz jej zespół Self Service Solutions Team. Tym razem staraliśmy się udowodnić, że nasze wykształcenie, nawet jeśli nie jest związane z informatyką, można wykorzystać w codziennej pracy w GSK IT. Najważniejsza jest chęć do nauki i rozwoju, ponieważ wiedzę techniczną i doświadczenie zdobywa się w praktyce.

 

Wszystkim prowadzącym i uczestniczkom dziękujemy za zainteresowanie i zaangażowanie podczas zajęć.

Na wydarzeniu rozpoczynającym cykl spotkań pojawiło się ponad 70 kobiet!